Unboxing Libris


Bună dragilor,

Astăzi am pentru voi un unboxing mai altfel. Acum câteva zile m-a contactat cea mai bună prietenă a mea, plecată din È›ară, spunându-mi că are o veste foarte bună pentru mine: vine acasă, pentru câteva zile. Dar vine. Și de abea aÈ™teeeeept. Și avea o rugăminte pentru mine, dacă pot să îi fac rost de o carte în două exemplare. Și am dat un search, am văzut că găsesc cartea peste tot È™i am zis că o voi căuta când am drum în Arad, la mall. 
Nu È™tiu cum am dat pe net peste o ofertă extrem de bună oferită de libris.ro pentru cărÈ›ile de la editura Nemira, care avea reduceri aniversare. Și am zis că le comand online. Oferta consta în discount de 45-85% È™i transport gratuit. 
Evident că nu m-am abținut să nu iau ceva și pentru mine. M-a prins răceala și asta este cea mai drăguță activitate în astfel de momente (și cea mai bună scuză să îți faci pe plac :D). Ador zilele răcoroase în care pot lua o carte bună și o cană de ceai și să citesc într-una.
Mi-ai plăcut o mulțime de cărți, dar m-am rezumat la următoarele:


  1. Truman Capote - Mic dejun la Tiffany
  2. Hyperliteratura.ro - 69 de motive ca să te apuci de citit
  3. Ute Ehrhardt - Fetele rele obțin tot ce vor, fetele bune nu pierd nimic
  4. Muriel Barbery - Eleganța ariciului
  5. Henryk Sienkiewicz - Fără ideal



Mic dejun la Tiffany, de Truman Capote
” Am avut întotdeauna nostalgia locurilor unde am trăit cândva, a caselor È™i a cartierelor acelora. Cade pildă, o clădire de piatră din zona străzilor 70, în Upper East Side, unde, în anii de la începutul războiului, am avut primul meu apartament la New York. Era o camră plină de mobilă veche, din aceea care se È›ine de obicei în pod ... Nu mi-ar fi trecut niciodată prin minte pe vremea aceea să scriu despre Holly Golightly dacă o discuÈ›ie cu Joe Bell nu mi-ar fi adus-o în minte.”
Cam aÈ™a începe autorul întrega poveste. Din câte am înÈ›eles din descrierea cărÈ›ii, autorul povesteÈ™te despre o tipă ”cu apucături stranii”, pe nume Holly Golightly, pe care a cunoscut-o în urmă cu cincisprezece ani, iar acum un prieten îi arată pozele cu un sălbatic care seamănă foarte tare cu Holly. 
Am auzit foarte multe recomandări ale acestei cărți și pot spune că era la un moment dat o întregă nebunie pe rețelele sociale. Iar când cei de la Polirom zic că este în topul 10+ întocmit de ei, eu zic că e momentul vă văd ce e și cu cartea asta. Nu știu mai multe despre ea. Am văzut că a fost ecranizată în 1961. Nu am văzut filmul și nici nu am de gând până nu citesc cartea.

69 de motive stupide ca să te apuci de citit, de Hyperliteratura.ro

” Dacă vrei să distrugi lumea, nu ai nevoie de arme super-sofisticate, de tehnologii uber-avansate È™i secrete, de mari planuri diabolico-masonico-reptiliene; e, de fapt, mult mai simplu: trebuie doar să-i convingi pe oameni să nu mai gândească. Și, dacă te uiÈ›i puÈ›in atent în jur, vei observa că nu e deloc complicat, mai ales că nu eÈ™ti singur în tot jocul ăsta, ale cărui baze funcÈ›ionează excepÈ›ional. ... Râsul È™i distracÈ›ia la max, frate. Să se facă praf, muci, zdrenÈ›e, să se prăjească până râd dacă le arăți un deget (È™i-ăla să fie al lor), să cadă în cap È™i să se amuze de asta povestind cu entuziasm È™i altora marile lor realizări.”
Ah, și aș continua să vă mai scriu din carte, dar bănuiesc că este suficient să vă dați seama cam despre ce este vorba în carte și care este tonul și limbajul folosit.
Am văzut prima oară chiar pe Hyperliteratura.ro că a apărut această carte. Sunt abonată la newsletter-ul lor și când ceva îmi atrage atenția, trec să văd ce mai e nou pe la ei. Atunci am zis că e încă un subiect ca să fie. Apoi am fost la un film cu prietena mea și ne-am oprit la o librărie să vedem ce e nou. Și am dat din prima peste această carte. Și am zis să citesc o pagină din ea, să văd care sunt motivele alea. Și fix 69. Și atât de lungi, cât să faci o carte... Și m-am îndrăgostit de ea. Are un limbaj poate cam aspru, zice verde-n față ce are de zic, că îți place sau nu. Nu e vorba despre de ce să citești. Ci despre societatea în care trăim. Despre oamenii care ne înconjoară și despre nivelul de cultură a lor. Sau cel puțin așa o percep eu.
Poate îmi place pentru că oarecum avem aceleaÈ™i idei cu primire la societate È™i oamenii, aÈ™a ziÈ™i ”cool”, ”JMecheri” È™i ”bazaÈ›i”, care după mine sunt doar inculÈ›i È™i majoritatea analfabeÈ›i (na, că am zis È™i asta, dar puteÈ›i să mă contraziceÈ›i, dacă aveÈ›i argumente solide). Dar asta e o altă poveste. Rămânem la carte, pe care de obea aÈ™tept să o citesc. 


Fetele rele obțin tot ce vor, fetele bune nu pierd niciodată, de Ute Ehrhardt

” Tatăl È™i fiul sunt victimele unui accident de maÈ™ină. Tatăl moare, fiul este dus la spital, cu leziuni cerebrale grave. Băiatul are nororc: în acea clinică lucrează o somitate în domeniul neurochirurgiei. Dar, când îl vede pe băiat, medicul rosteÈ™te niÈ™te cuvinte consternante: ”Nu-l pot opera, e fiul meu!” ... Nu numai bărbaÈ›ii, ci È™i femeile acceptă cu dificultate ideea că o femeie poate fi o capacitate într-un anumit domeniu. De ce? ÃŽn ultimă instanță, schema e mereu aceeaÈ™i: le subapreciem pe femei È™i îi supraapreciem pe bărbaÈ›i”
Poate aÈ›i auzit È™i de cartea Fetele bune ajung în rai, fetele rele ajung unde vor, scrisă tot de Ute Ehrhardt (bine că nu trebuie să îl pronunÈ›, că îmi încălceam limba). Aceasta a fost foarte populară când a apărut. Adevărul este că despre ce-a de-a doua nu am auzit atât de multe. Și nici nu mie foarte clar, încă, dacă cărÈ›ile sunt continuare sau nu. 
Ute este o scriitoare din Germania, sau mai bine zis ”È™i o scriitoare..”. Pentru că ea este în primul rând psiholog. CărÈ›ile sunt psihologice È™i au în prim-plan femeile: cum gândesc, cum se comportă È™i de ce. Și pare o carte must-have pentru o fată/femeie. 


Eleganța ariciului, de Muriel Barbery

La cartea aceasta nu știu dacă are prea mare rost să vă pun un citat, despre cum începe, deoarece este mai ... altfel. Din căte am înțeles, este vorba despre 2 personaje feminine, în jurul cărora se țese întreaga poveste. Și anume o femeie mai învârstă și o fetiță. Din familii diferite. Dar care se cunosc.
Cam asta e ce știu până acum despre carte. Dar îmi stărnește interesul. Și am văzut multe recomandări de la vloggeri sau bloggeri. Deci, sper să merite.
Ah, cartea ar fi fost ecranizată în limba franceză, în anul 2009.


 Fără ideal, de Henryk Senkiewicz

” Roma, 9 ianuarie 1883... Acum câteva luni m-am întâlnit cu colegul È™i prietenul meu Jozef Sniatynski, care în ultima vreme ocupă un loc de seamă printre scriitorii noÈ™tri. ÃŽn discuÈ›iile purtate atunci pe tema literaturii, Sniatynski acorda o deosebită importanță memorialisticii, în genere.”
Aceasta este cartea aleasă de prietena mea. Nu știu despre ce e vorba și spre rușinea mea nu am auzit de ea. Dar sigur o voi bate la cap să îmi povestească cam ce știe despre ea :D
Până atunci, știu să vă spun că autorul a fost premiat în anul 1905 cu Premiul Nobel pentru literatură.

Și cam aceasta a fost comanda mea de la Libris.ro Îmi pare atât de rău că nu am găsit oferta mai din timp, ca să vă pot anunța și pe voi. Dar dacă vă place să citiți, vă recomand să urmăriți mereu librăriile online, pentru că au mereu oferte foarte bune.
Cât despre Libris.ro, este prima dată când comand de la ei. Coletul a ajuns repede, am putut să plătesc imediat prin paypal și mi-au trimis cu care firmă de curierat am cerut. Mi-a plăcut că au foarte multe modalități de plată, ceea ce e un super avantaj.
Mi-ar face mare plăcere să vă mai povestesc despre câte o carte pe care o descopăr, dar aș vrea să știu dacă ați fi interesați de astfel de articole.

Până data viitoare, v-am pupăcit :*




CONVERSATION

0 păreri:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.